thoralf

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

VÄNSTERPARTIST VILL AVSKAFFA DE SVENSKA TRADITIONERNA

Av Thoralf Alfsson - 30 juli 2014 23:11

Kifah Qasem Mohammad, vänsterpartist från Kalmar skriver idag på DN att han vill avskaffa våra svenska traditioner. Dessutom kallar han sig för samhällskommunikatör Kalmar län. Företräder han med sin debattartikel någon myndighet? Länsstyrelsen? Kalmar kommun? Vill i så fall Länsstyrelsen eller Kalmar kommun avskaffa våra traditioner.


”Traditioner är rasistiska partiers ideologiska bas. Staten bör vila på medborgarskapets princip, respekt för lagen och kärlek till hemlandet. En stat bör vara sekulär inte bara i religiös mening utan även fri från ideologier och traditioner. Samhället når då sammanhållning i stället för splittring.”

 

Läs hela debattartikeln med rubriken "Låt inte traditioner bli ett hinder för integrationen".


Uppenbarligen vill vänsterpartisten Kifah Qasem Mohammad helt och hållet krossa den svenska identiteten. Det är ganska förmätet av honom att komma med dessa pekpinnar men samtidigt är jag inte förvånad över den fräckhet våra nya svenskar besitter. Svenskarnas kärlek till hemlandet består i mångt och mycket i våra årliga traditioner och högtider. Det verkar som om Kifah Qasem Mohammad har väldig svårt att dela dessa traditioner med oss svenskar. Därför anser han uppenbarligen att de skall avskaffas. Undrar om det även är vänsterpartiets politik.


Kifah Qasem Mohammad kandiderar till Kalmar kommunfullmäktige och till landstingfullmäktige för Vänsterpartiet vid valet den 14 september. Så de invånare i Kalmar som vill avskaffa midsommar, kräftskivor, luciafirande, nationaldagen, valborgsmässofirande och säkert även 1:maj med mera kan ju rösta på Vänsterpartiet. Ni andra bör välja något annat parti.


 


Kifah Qasem Mohammad har säkert andra traditioner från sitt hemland! Kommer han avskaffa även dessa. Vi kan väl börja med att avskaffa Ramadan i Sverige.


Det märkliga är att Kifah Qasem Mohammad uppenbarligen ser våra traditioner som ett hinder för integrering och menar att det innebär en assimilering. Något som Kifah Qasem Mohammad  inte är ett dugg intresserad av. Han vill uppenbarligen leva sitt eget lev med sina traditioner, kultur och religion.


Det blir nästan lite komiskt när man läser på sociala medier att Kifah Qasem Mohammad ligger bakom Kalmar Internationella Kultur Förening. Uppenbarligen är det skillnad på svenska traditioner och internationella traditioner, och helst då traditioner och kultur som Kifah Qasem Mohammad föredrar.


Det är inte lite hyckleri bakom denna text men det är ju ett signum för vänsterpartiet.


 


Nu är detta inte första gången jag skriver om Kifah Qasem Mohammad. För några år sedan ville han kvotera in muslimer på Kalmar kommuns serviceförvaltning. Läs blogginlägg.


Tobbes medieblogg har även analyserat texten.


SDU har kommit med en video. DEn passar faktiskt till detta blogginlägg.


 
 
Lassekolja

Lassekolja

31 juli 2014 00:22

"Traditioner är rasistiska partiers ideologiska bas. Staten bör vila på medborgarskapets princip, respekt för lagen och kärlek till hemlandet. En stat bör vara sekulär inte bara i religiös mening utan även fri från ideologier och traditioner. Samhället når då sammanhållning i stället för splittring.”
Nu får vi det bekräftat igen: Våra motståndare blir allt galnare för varje vecka vi närmar oss valet! Vad menar denne vänstertok? Han blandar och ger huller om buller. Det enda han faktiskt har rätt i är att "Kärlek till hemlandet är positivt"! Att traditioner skulle vara "rasistiskt" är ytterligare en skymf åt den verkliga rasismens offer, alltså det som Jimmie talade om i Almedalen. Att traditioner skulle orsaka ett splittrat samhälle, är nog en slutsats han är helt ensam om!?! Det är naturligtvis tvärt om!!! Att han vill avskaffa traditionerna som råder där han kommer ifrån, det gör han däremot rätt i, dom vill vi inte ha här!!!

http://www.status.st

 
Lassekolja

Lassekolja

31 juli 2014 00:34

Bra att denne stolles debattartikel i DN, redan i inledningen, visar en stor bild av ett svenskt midsommarfirande, som exempel på en svensk tradition, som bör avskaffas. Då inser de flesta läsare omgående att vänstertoken är helt fel ute och kan spara dyrbar tid genom att sluta läsa redan tidigt i artikeln!
SD 2014 ! ! !

http://www.status.st

 
Ingen bild

Tobbe S

31 juli 2014 00:37

PolPot skriver i DN. Röda Khmer argumentation som känns igen. Resultatet känner vi till.

 
Ingen bild

OT

31 juli 2014 00:56

Jag är jävligt trött på de människor som tror att det räcker med att åka tunnelbana i Stockholm för att bli svensk. Det kan bara vara en Folkpartist som går på den devisen!

Vi andra vet bättre än så; Trots det så finns det de svenskar som tycker att de är för fina för att rösta på SD; De tycker att man måste vara sofistikerad och värdslig för att kunna röstas på; Detta går de ed på "ända in i döden"

Nej! Säger jag och i kommande val ca 17% andra - "Alf Robertsson-Mitt Land": http://www.youtube.com/watch?v=4eIq_yui1c8

 
Ingen bild

OT

31 juli 2014 01:02

En sång för alla dem som vill föra Sverige ur tiden - Fred Åkerström Fredmans epistel 21 "Så Lunka Vi Så Småningom": http://www.youtube.com/watch?v=m0jwCyudYfA

 
Ingen bild

Göta

31 juli 2014 01:09

"Vet hon asiaten om att hon är med i en reklamfilm för SDU?"
...undrar den fine antirasisten "Kaminmannen" bekymrat i ett twitter efter att ha sett SDU-filmen.

Varpå SDU-tjejen själv ger honom ett lugnande twittersvar tillbaka:
"Hon asiaten är, precis som resten av filmens SDU-tjejer, fullt medveten om att hon medverkar i en kampanjfilm för SDU, ja."

(Detta kommer också från Tobbes Medieblogg.)

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2014/07/dagens-citat-antirasisten-fredrik-laukka.html

Håller med dig Tobbe. Ovanstående replikskifte sammanfattar tydligt antirasisternas imbecilla och helt felaktiga bild av SD.

 
Ingen bild

OT

31 juli 2014 01:12

Till min far och alla dem framför.

"Magnus Uggla - Jag Och Min Far": http://www.youtube.com/watch?v=BCVuj5dUpB0

 
Ingen bild

Observer

31 juli 2014 01:12

DETTA BÖR SES SOM EN VARNING
Vad vi ser ovan i artikeln är det nya sätt fiender till Sverige nu använder för att ta över myndigheter och andra centrala funktioner i vårt land: MED SINA V Ä R D E G R U N D E R!

Det är därför av yttersta vikt att man hittar sätt att tackla detta nya angreppsätt.

 
Ingen bild

Observer

31 juli 2014 01:14

SDU´s tjejfilm är fantastiskt bra & naturlig.
-Se nu bara till att den rullar i TV ofta!!!!

 
Ingen bild

Göta

31 juli 2014 01:19

INTERVJU MED MONA SAHLIN i P1-MORGON
Sveriges största floskelsprutor är som bekant Mona Sahlin och Erik Ullenhag. De innehar en delad 1:a plats utan inbördes rangordning.

Mona Sahlin fick man (tyvärr) lyssna på i morse (30/7) när hon floskelbubblade i P1-Morgon. Hon intervjuades där i egenskap "Regeringens Nationella Samordnare För Att Värna Demokratin Mot Våldsbejakande Extremism", utsedd av självaste demokratiminister Birgitta-"Avskaffa-Sverige"-Ohlsson (Fp). Efter att Mona i radiointervjun på välkänt manér hade smygit in de sedvanliga propagandalögnerna om hur Sverige sedan länge varit besudlat av hemska högerextremister och att det är just dessa av de olika extremgrupperna som är absolut värst ifråga om hot, våld och till och med flera mord osv, fick hon i slutet av intervjun följande adekvata fråga av P1-reportern:

"Du är tidigare S-ledare, du är ett känt namn när det gäller antirasism, du har suttit i Expos styrelse även om du pausar just nu, och du har själv varit utsatt för hot från högerextrema grupper. Hur påverkar det dig i det här uppdraget?"

Efter att ha tänkt (högt) någon sekund och beslutat sig för att givetvis enbart haka fast vid frasen om att hon "varit utsatt för hot från högerextrema grupper", svarar Mona Sahlin:
"Hö... jag vet vad det handlar om att möta hot och hat, och jag har med åren blivit väldigt bestämd på att är det nånting som är viktigt för alla delar i demokratin, så är det att inte va tyst när..."
Reportern (avbryter): Men jag menar nu, hur ser du på risken att kanske inte vara helt neutral?"
Mona Sahlin: "Nä, men jag är inte neutral i kampen mot det här våldet, absolut inte ..."
Reporter (avbryter igen): Jag menar när det gäller de olika formerna av extremism!"
Mona Sahlin: "Nä, men om det är nån som tycker att man som sagt ska gradera det här våldet så kommer jag å protestera mot det. Jag är inte neutral. Oavsett om man kallar sig vänster heller höger eller islamist så har man inte rätten att bruka våld, punkt".

Om någon vill/orkar lyssna på intervjun finns den i länken nedan. Dra fram till ca 2:47:00 i slutet på länken:

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/407698?programid=1650

 
Ingen bild

Observer

31 juli 2014 01:49

Göta:

Ett jätteproblem är att media inte klarar av sitt uppdrag. De är idag politiska aktivister som använder tidningar, radio & tv som verktyg för sina politiska syften.
Media i väst är på väg att driva in Europa i ett krig mot Ryssland som kan bli det tredje världskriget med kärnvapen.
-Så visst är det viktigt att kunna vara neutral.

 
Ingen bild

Stefan A

31 juli 2014 06:34

Många nya "spännande" yrken i kommunerna som uppstått i massinvandringens spår, de avlönade AMS-jobben för pursvenskarna lades ned i och med 90-tals krisen då det blev för dyrt, och ersattes med ALU(alla lata ut) med A-kasse ersättning, men verkar nu ha återuppstått med massinvandringen, naturligtvis inte för pursvensken utan villkorat till utländsk härkomst, undrar hur många av Ullenhags "går till jobbet varje dag" man kan hitta i den kategorin, och var man hittar kostnaderna, arbetsmarknadsdepartementet eller kommunerna? antagligen hos båda och väl gömda bland andra utgiftsområden.

 
Ingen bild

OH

31 juli 2014 07:03

Muslimerna lär ha någon slags fastemånad, som om det var något märkvärdigt. Sova på dagen och äta på natten.
Samma har jag gjort i stort sett hela livet, fast tvärtom. Äta på dagen och sova på natten.

 
Ingen bild

Lotta

31 juli 2014 07:18

Det är väl så här Kifah Qasem Mohammad vill att den svenska traditionen skall se ut. Ju förr man kan införa den desto bättre för integrationen eller rättare sagt avskaffandet av Sverige.

http://avpixlat.info/2014/07/30/islamiseringen-av-nykoping/

 
Ingen bild

Sven Dacke

31 juli 2014 07:45

Och i Växjö är Sverigedemokratiska ledningen tysta som möss i debatten om ett enorm misslyckade med stadsdelen Dalbo, där enorma pengar satsar på hitflyttade lyckosökare som vill ha livslång försörjning.
Synd att vi inte har någon med "Thoralf" kapacitet i staden

Läs senaste ledarartikeln av Smålandsposten, som än så länge går att kommentera

http://goo.gl/pdOR8I

LEDARE i dag 00:31 | Uppdaterad i går 17:39

Bara namnet Araby Park Arena vittnar om hur området Araby/Dalbo särbehandlas av Växjös kommunpolitiker. Park ska ge en association till brittiska och amerikanska arenor, löd förklaringen av beslutande nämnd för tre år sedan. Vi ska alltså inte associera till något svenskt.



Foto: Olof Elfverson

Och nu kan Arabyparken få en basargata (etymologiskt persiskt), efter förslag av Växjömoderaterna Anna Tenje och Mikael Virdelo, så att Växjös medborgare kan få en chans att ta del av den mångfald som finns

Läs gärna artikeln av Ivar Arpi i SVD
http://goo.gl/JWpO7G

Frank Zimring menar att New York-polisens ökade bevakning av brottsintensiva platser är den huvudsakliga förklaringen. I Sverige har Sven Granath vid Linnéuniversitetet kommit till samma slutsats.

Men det finns oroväckande tecken på att motsatt sak sker i Sverige.

En ensam polisman tvingades i mitten av maj dra sitt tjänstevapen mot en mobb på 50-70 personer som uppträdde hotfullt. Det utspelade sig i Landskronas brottsutsatta stadsdel Koppargården. Ett stycke bort stod tio polispatruller från Helsingborg. Men de kom inte till undsättning eftersom de var rädda att med sin närvaro provocera fram ett upplopp,

 
Ingen bild

KS

31 juli 2014 07:55

Lotta
Nu tittade jag på länken. Vad f-n är det frågan om???? Religionsfrihet. För vilka?

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 juli 2014 08:01

Varför inte börja med att ta bort Första Maj? Den dagen måste väl också tillhöra de förhatliga traditioner som denne Vänsterpartist inte gillar...

 
Björn söderberg

Björn söderberg

31 juli 2014 08:02

Ja vad ska man säga!!!!! Den ene token efter den andre får basunerar ut sina åsikter. Att ingen reagerar är för en gåta. Funderar mer och mer på att lämna detta land. Det finns land där man får ansöka för att komma in man ska ha nån typ av utbildning så man kan försörja sig själv annars kommer man inte in. Vad är det för fel på det???? Är dessa länder också rasister.

http://barrkis

 
Ingen bild

Bo

31 juli 2014 08:04

Mycket skall man höra innan öronen trillar av. Det är ju traditionerna som berikar vårt liv. Eftersom vi lämnat Sverige har vi tagit till oss helt nya traditioner. Jag har alltid gillat musik och har gått från att lyssna till kanarisk folkmusik till att spela den. Traditioner binder samman människor. Märkligt att DN acceptera Mohammad´s trams, eller är det ett sätt för DN att få vänsterpartiet på fall?

 
Ingen bild

tant Gul

31 juli 2014 08:07

Ha kul i Gaza.

Hurra, vad vi är glada!

http://www.youtube.com/watch?v=agxzmZ4YmaA


Såhär j__la kul har vi inte haft det på länge!

https://www.youtube.com/watch?v=1wb4_R5qaV8

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 juli 2014 08:17

@tant Gul.
Ja, självklart är de glada. Att få möjligheten att slå mot Hamas tunnlar och raketterror gläder självklart alla Israeler.

 
Ingen bild

Pepparholm

31 juli 2014 08:21

Kifah Qasem Mohammad är kvalificerad som Sommarpratare.SR hinner lägga in ett extra program före valet.

 
Ingen bild

Sven Dacke

31 juli 2014 08:56

Nyligen avslutades den så kallade fastemånaden Ramadan, men det finns flera saker man inte skall göra förutom att svälta på dagen och äta som en gris på natten

Så här står det i anvisningarna, och källavisning finns för mera läsning

Hur ska vi vara under Ramadan?

Fastan betyder inte att bara avstå från mat och dryck under dagen i Ramadan. När vi fastar ska vi se till att även våra kroppsdelar fastar. Vi ska t. ex inte säga något som är haram och dåligt med tungan. Vi ska inte göra något som är haram eller dåligt med händerna och inte heller se eller titta på något som är haram eller dåligt med ögonen.

Här är några dåliga saker som vi ska akta oss för när vi fastar:



Vi får inte ljuga, skvallra, prata bakom ryggen på andra människor eller säga fula ord.
Vi får inte bråka, bli arga och aggressiva eller höja rösten.
Vi får inte stjäla eller slå någon.
Vi får inte titta på dåliga filmer och TV-program och andra saker som är haram.

Undrar om "grabbarna" i Araby, Rinkeby och Lanskrona läst detta

http://goo.gl/QNPNpg

 
Ingen bild

Sven Dacke

31 juli 2014 09:00

Det finns dom som gillar vad Bert gör i dag.

När han skulle fixa bättre mat för svenska skolbarn upptäckte han att det fanns inga pengar att tjäna, nu går det bättre

En eloge till Bert Karlsson
INSÄNDARE i dag 06:41 | Uppdaterad i dag 06:46

Några entreprenörer med Bert Karlsson i spetsen har fattat galoppen: Att snabbt och billigt i stor volym bygga tillfälliga asylboenden och inom kort ha i gång ett trettiotal nya anläggningar till.

http://bit.ly/UMYjqL

 
Ingen bild

World Traveller

31 juli 2014 09:07

Svenska folket hade en utmärkt sammanhållning innan Vänstern tog över media och skolorna. Just nu har jag checkat in till flyget till Kabul från Dubai. Fullt med "flyktingar" med svenska pass och kläder och väskor som en vanlig svensk inte har råd med och ständigt tjattrande i sina nya mobiler. Telefonräkningen betald av svenska skattebetalare förstås.

 
Ingen bild

Onkel Sven

31 juli 2014 09:41

När någon för ca två år sen ironiskt föreslog att Breivik skulle ges asyl i Sverige , då blev det minsann liv i luckan ,att denne samtidigt gjorde en jämförelse med en irakisk general som omedelbart fick permanent uppehållstillstånd var det inga reaktioner på !

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 juli 2014 10:01

@Alf.
Vad gäller assimilering in i det svenska samhället fungerar Judar milt uttryckt bättre än Muslimer.
Det är knappast Judiska ungdomar som skjuter i våra förorter.
Eller Judar som kräver skadestånd för allt som går dem emot.
Så ska några återsändas är det nog inte Judar som är aktuella..

 
Ingen bild

Eric H

31 juli 2014 10:04

Ett fullt naturligt beteende av Kifah Qasem Mohammad.
Han handlar för att stärka sin egna grupps situation i Sverige.
Slå sönder ett land och dess traditioner och kultur är ett säkert sätt att skapa utrymme för "andra" att kunna "ta över"..
Grundläggande marxism.
OCh journalisterna som borde granska denne stolle - de jamsar förstås med. Om inte, då är man "rasist"..

 
Ingen bild

Göta

31 juli 2014 10:26


OM SDU:s TJEJFILM
Filmen är jättebra, men varför har man förstört det viktiga budskapet genom att lägga in så hög volym på bakgrundsmusiken att man inte kan uppfatta vad som sägs? Särskilt i början av filmen, då det är särskilt viktigt att fånga upp tittarens/lyssnarens intresse.

 
Ingen bild

Martin J

31 juli 2014 10:56

En del av artikeln som jag tycker är värd att resonera lite kring är denna;

"...det är slumpen som avgör var vi föds och vilken tradition vi ärver, det är inget att vare sig vara stolt över eller skämmas för, man kan ju inte påverka var man föds."

Jag har sett denna åsikt presenteras i andra sammanhang, t.ex när det gäller arvsrätt eller när kravet på fri invandring förs fram. Jag tycker dock detta är ett fullständigt horribelt sätt att argumentera på, att det skulle vara en ren slump var och när man föds. Sanningen är ju naturligtvis att ett barn, en människa, är resultatet av ett (oftast) medvetet beslut, av två vuxna individer som älskar varandra, att skaffa ett barn tillsammans. Föräldrarna skapar nytt liv tillsammans, de uppfostrar barnet baserat på sina egna värderingar och kulturella grund in i en samhällsgemenskap som t.ex den svenska. Naturligtvis skiljer sig denna uppfostran på många sätt mellan olika svenska familjer men de har också många beröringspunkter.

Att då påstå att det skulle vara "en slump" var man föds och vilka föräldrar man "råkar" ha är ett fullständigt galet påstående. Varje människa är nämligen unik, inte minst genom att man enbart hade kunnat bli just den man är genom just precis den mamma och den pappa man har. Om mamman eller pappan hade fått barn med någon annan partner hade inte just precis du existerat eftersom vi är ett resultat av just precis den unika spermien och det unika ägget som tillsammans skapat just dig. Jag som är född och uppvuxen i södra Sverige med två svenska föräldrar hade alltså aldrig någonsin kunnat vara afrikan, amerikan eller ens norrlänning. Det är ingen slump att jag är den jag är!

 
Ingen bild

Amelia

31 juli 2014 11:15

Hur kan man vara stolt över att vara svensk om man inte har några nationella traditioner eller någonting som skiljer Sverige från andra länder? Jag är inte stolt att vara svensk eftersom jag tycker den utvecklingen som sker i Sverige går åt precis det motsatta hållet som jag tycker den borde. Var stolt över våra förfäder, vår historia, vårt land, vårt utseende, vårt språk och sluta se oss som korkade bortskämda blondiner med oförtjänt mycket pengar.

 
Ingen bild

Trollfar

31 juli 2014 11:29

@Amelia, du har snart chansen att säga ifrån. Hoppas att dina kompisar också har insett vad som händer med vårt land.

 
Ingen bild

SM811

31 juli 2014 12:13

Kifah Qasem Mohammad, lärare?
Vilka ämnen och vilken examen har han?
Vilken skola har han verkat?

 
Ingen bild

Roberth

31 juli 2014 12:18

Han kan åka hem om det inte passar!

 
Ingen bild

Lejonmanen

31 juli 2014 13:05

Kifhar måste ha fått hjälp av någon annan komunist med att skriva denna artikel.

 
Ingen bild

tant Gul

31 juli 2014 13:05

Martin J!

Jag delar helt din uppfattning om slummässigheten. Det råder i Nya Sverige en förskräckande okunnighet om och en manifest oförmåga eller ovilja mot att sätta sig in i sådant som har med förnuft, logik, sanning och enkelt förstånd att göra.
(Jmf. dagens huvudperson:Kifah Qasem Mohammad) Därför kan en politisk filosofi och en hel lagstiftning (nästan) baseras på stupidsatsen ALLAS LIKA VÄRDE. Hela det så kallade VÄRDEGRUNDSresonemanget hör också hemma i detta, det NySvenska tankemoraset.

Slumpen saknar helt ett orsakssamband. Finns det en orsal så finns det också verkan, som beträffande vår tillblivelse -- som sannerligen inte var orsakslös: mamma, pappa, bostadsförmdling, sprucken kondom (a la Assange!), osv., osv. i oändlighet

Ett besläktat fenomen rör den person som är född med en prenatalt diagnostiserbar och abortmotiverande, grav embryologisk eller genetisk sjukdom, som i sitt alltid rullstolsbundna vuxna liv, med emfas propagerar för förbud för abort på sådana indikationer.
Om vederbörande aldrig hade fötts - vem skulle då sörja över vederbörandes obefintlighet?

 
Ingen bild

Göta

31 juli 2014 13:08

"CHOCKEN I RAPPORT. Erik Ullenhag får jätteskägg fyra minuter efter att han var renrakad"

Några här som noterade Ullenhags plötsliga nya look i gårdagens rapport? I länken nedan kan man läsa lite olika förslag om den möjliga orsaken till skägg-looken.

Förslag från Olle Rådström: ‏"Puberteten slår till när man minst anar det."

Från "Nisse i Hökarängen: "Fan, vi glömde lådan! Vad gör vi nu? Han ser ju ut som ett litet barn.." "Jag vet, vi sätter på lösskägg".

BILDER och fler förslag finns här:
https://twitter.com/AndersNaeselius/status/494566418151923712/photo/1

 
Ingen bild

emcon1

31 juli 2014 13:36

@Martin J. Tack! (håller med)

 
Ingen bild

FV

31 juli 2014 13:51

Om man nu väljer att flytta från ena sidan jordklotet till det andra, en sträcka som säkert är 1 000 mil, måste man ju göra det av någon anledning. Förmodligen är anledningen till flytten att man tycker att just Sverige är ett utomordentligt land att bo i. Då ter det sig väldigt underligt att man vill ändra det nya landets traditioner. Om det är nu så att killen inte gillar Sverige, varför gjorde han sig besväret att flytta så långt. Fanns det inget grannland som passade bättre. För det kan väl inte bara vara dom frikostiga bidragen i Sverige som lockar?

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 juli 2014 13:59

@FV
Är man här på "uppdrag" från Muhammed så agerar man som han gör. Förstör och förgör landet i grunden och bygg sedan upp det önskade idealsamhället...

 
Stefan K

Stefan K

31 juli 2014 14:42

Alltid intressant med invandrare som anser att vi ska tvingas tas ifrån allt som inte bara vi, utan fäder och förfäder, samlats kring i decennier. Anser denna invandrare att detta gynnar en gemenskap mellan de som bott här i generationer och de som nyligen anlänt? Knappast!

Vänd på steken och lek med tanken att en rad västerlänningar i vänsterpartistens hemland skulle komma med förslaget att traditioner skulle ratas och förkastas för att de västerländska invandrarna skulle känna sig mer hemma. Hur tror ni tonläget hos landets invånare skulle låta?

Passar inte galoscherna är det bara att utnyttja EU:s öppna gränser och flytta härifrån.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Malin R

31 juli 2014 15:43

Vänsterpartisten i Kalmar har säkert noterat den ultimata integrationen i denna stad. Hela sommaren där har man musikunderhållning på ett av torgen ,tisdags- och torsdagskvällar ,alldeles gratis. Enormt uppskattat inte minst av oss turister Alltid fullsmockat. Lite av en sommartradition i denna turiststad. Aldrig syns dock ett enda huckle oavsett artist eller orkester som uppträder. En massiv huckleprotest från nya svenskar av alla kön eller får bara männen gå dit och lyssna? Evenemanget måste naturligtvis avskaffas och Vänsterpartiet i Kalmar kommer självklart att kraftfullt driva frågan i kommunfullmäktige parallellt med att försöka bestämma vilka populära sommarfarser som ska få uppföras i den Krusenstiernska trädgården i staden. Så här ser den vänsterpartistiska rasitiska, oerhört motsägelsefulla och diskriminerande politik ut. Den applåderas i vanlig ordning bara av mediaetablissemanget.

 
Ingen bild

Onkel Sven

31 juli 2014 15:58

Det är givet att Ebolaviruset är sveriges ansvar , när det är krig eller kris i andra länder så sägs det ju att det är vårt ansvar !

 
Ingen bild

Lena

31 juli 2014 16:15

@Göta chocken i rapport
Jag garvade läppen av mig:):):) men finns det en förklaring? jag såg inte rapport själv igår kväll.

 
Ingen bild

Göran

31 juli 2014 16:30

@ Onkel Sven,

Har Gudrun Skyman sagt det ?

 
Ingen bild

Onkel Sven

31 juli 2014 17:14

"Göran" , vet inte om just Gudrun sagt det men det är väl det tänkandet som sveriges godhetsapostlar har som jag har fattat det !

 
Ingen bild

2 generations invandrare

31 juli 2014 17:38

Som 2 generations invandrare,( Föräldrar från Jugoslavien som arbetsinvsndrade på 70 talet),blir jag riktigt förbannad när man pratar om att ta bort våra traditioner. Det är våra gamla svenska traditioner som gör oss till svenskar i Sverige. Att vara nationalist är en del i att älska sitt land. Detta har jag fått till mig som barn. Jag är stolt att ha ett jugoslaviskt påbrå men jag är ännu stoltare svensk med allt som detta innebär. Stolt att vara svensk.

 
Skägg med gråstänk

Skägg med gråstänk

31 juli 2014 17:46

Ullenhag säger att det är 15 minuter mellan tagningarna på skägg och inte skägg. Titta på bilderna - skägget har tydliga inslag av grå hår, det är även några gråa hår i luggen på Erik U.

Erik U säger att han först hade skägg vid första tagningen, därefter rakade han sig innan nästa intervju 15 minuter senare.
Men har han verkligen så där mycket gråa hår i sitt skägg den unga pojken?

Kan det vara så att han har fejkskägg. Han fejkar ju sin längd i debatter genom att stå på en låda.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19294539/800/normal/0e22eb741e60d/ullenhag2.jpg

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19294539/800/n

 
Ingen bild

Stefan A

31 juli 2014 18:28

Skulle också åldrats rekordsnabbt om jag tvingades driva alliansens invandringspolitik...eller också visar den ena bilden Ullenhags alternativa karriär om han inte haft politiken...uteliggarens...

 
Ingen bild

Ronny

31 juli 2014 18:52

Jag tycker att VI inom SD, bl.a skulle lyfta fram dessa 2 generationsinv. Är övertygad om att många av dessa som kom på 50 och 60 talet, och fick jobb och VILLE integreras, är en stor del av SD:s väljarunderlag. Har både f.d klass/arbetskamrater som röstar på SD, och är fullkomligt rasande över dagens inv.politik

 
Ingen bild

Onkel Sven

31 juli 2014 19:47

Passerade vid 19.31 Migrationsverket i Högsby blandad lyxbilpark på 11 st mer eller mindre nya bilar , våra pengar rör det sej om ,dina/mina/våra !

 
Lassekolja

Lassekolja

31 juli 2014 22:00

Myt-Erik med skägg har inspirerats av de ensamkommande baaaarnen! Bara nappen som fattas!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Observer

31 juli 2014 23:36

@Thoralf!

DU är vårt tro och hopp om en ny och b ä t t r e värld som vi lever i dagligen. DU är den som visat på handling för oss.
Vi hoppas på dig att ta med dig de av oss önskemålen för ett bra gemensamt Sverige.

 
Ingen bild

Observer

1 augusti 2014 00:37

Precis v a r j e kväll nu kör SVT "Hitlerfilmer" i förmodad förhoppning om att demonisera Sverigedemokraterna.

Därför är det viktigt att få ut SD´s budskap.

Det är även viktigt att ni sätter er ned och beslutar hur media skall hanteras t.ex år 2020 redan nu.

 
anonym

anonym

1 augusti 2014 01:49

!!!!!!!!!!SVERIGE VAKNA!!!!!!!!!!
Muslimerna planterar sig i västvärlden med ETT ENDA MÅL, att ta över västvärlden och implementera sheria lagen!
Svenskar MÅSTE SLUTA vara naiva och börja agera! Vänta o se vad som väntar västvärlden runt hörnet och Sverige är inget undantag!
Fy för vänster partiet och alla andra partier med muslimska representanter!
Tack för mig!

http://Anonym

 
Ingen bild

Blåaippan

1 augusti 2014 01:56

Ullenhag är en omänsklig robot.

Kifah Qasem Mohammad, lärare? Helt sinneslöst, fräckt. Att komma git och kräva att vi pursvenskar skall skippa våra traditioner medan han skall bevara sina i vårt land.

Har varit i Polen (Gdansk och Sopot) nu i tre dagar och där syntes inte skymten av någon välsignad mångkultur. Förutom tiggarna från Rumänien Är inte Polen med i eu?

Morsan som firade Guldbröllopp tyckte synd om dessa sen barnsben tränade skådespelare med kryckor från Rumänien och ville skänka pengar och blev sur på mig då jag protesterade. Alla andra i min familj tyckte jag förstörde kvällen. Men ingen annan var framme och skänkte. Konstigt?

Mammas 2 kronor vad hade det gjort mot den anstormning dagen efter då de var uppe med barnen i vår restaurang och hötte med koppen trots att man sa No, No så envisades de. Verkade frusterade. Då sa mamma -Nä nu är de uppe i resturangen det var väl fräck. Tror hon tänkte om lite där sedan kvällen innan då hon snäste åt mig. Magnus! Ser du inte på aktuellt?!

Annars var det inte mycket till mångkultur i Polen utan gemensam identitet. Annat var det när vi landade i Sturup och fick se två araber det första jag såg då jag klev ut ur terminalen.

 
Ingen bild

Blåsippan

1 augusti 2014 02:08

Inte alla. Farsan är klok. Han är med mig men det vågar han inte avslöja för mamma.

 
Ingen bild

Stefan A

1 augusti 2014 04:50

1000 strandsatta i "Svenskarnas" nya semesterparadis Mogadishu Somalia enl. Europas slasktratt nr 1 den sk. tidningen aftonbladet...som pursvensk får man vara glad om man har råd att åka till Säffle på en kopp kaffe..särskilt efter de kommande skattechockerna efter valet..var så säker Sverige har mera hål än en schweizerost...

 
Ingen bild

tant Gul

1 augusti 2014 08:35

I morgonens nyheter:.
Flygbolaget som flyger Sverige-muslimska länder har kursat och ställt in verksamheten. Upp till 1000 svenskar sitter nu strandsatta i Somalia.Hur skall dessa stackars semestrande svenskar komma HEM? Någon som vet? Kanske genom UD:s försorg?

 
Ingen bild

tant Gul

1 augusti 2014 08:49

Jo, jag är en slöfock som inte läser alla nytillkomna kommentarer INNAN jag själv skrider till verket.

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 augusti 2014 09:31

Visst är det märkligt att svenskar i valet av semesterresa åker till Somalia. Ett land härjat av konflikter och Islam i många, många år. Det borde finnas bättre och säkrare resmål.
Om somalier som dessvärre blivit svenska medborgare åker dit, är mer förståeligt...

 
Svensson

Svensson

1 augusti 2014 10:21

Hur kan en som har invandrat till vårat land,komma hit och kräva och bestämma hur vårat land ska fungera ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Göta

1 augusti 2014 10:44


DET FINA VÅLDET FRÅN VÄNSTER
Den radikala, våldsbejakande vänsterextremisten och poeten Athena Farrokhzads ”Sommar i P1” överöstes med anmälningar till Granskningsnämnden. Nu anmäler Farrokhzads (tillsammans med två likasinnade vänsterkompisar) journalisten och prinsessan Anna von Bayerns sommarprogram, som sändes en vecka efter deras eget.

ww.dn.se/kultur-noje/anmalda-sommarprataren-anmaler-sjalv-sommar-i-p1/


 
Ingen bild

Molle

1 augusti 2014 20:12

Det enda rätta att göra: Stäng gränsen NU. Snart är det försent.

Trivs man inte med Svenska traditioner i Sverige är det väl bara att flytta tilbaka till det land där kufen eller kifah eller vad fasen han heter kommer ifrån.

Avskaffa socialen för alla som inte bott här i minst 25 år.
Då blir det inte lika intressant att köpa sig hit.

Trött på alla hitresande som uppför sig som de ÄGDE vårt Land.

 
Ingen bild

Ratio

2 augusti 2014 13:35

Tycker att du misstolkat artikeln lite Thoralf. Skribenten talar om STATENS principer, inte om att avskaffa traditioner. Vår STATS principer vilar ju inte på tradition, utan på vad vi anser vara rätt, och en tradition kan aldrig säga oss vad som är rätt. En tradition är något som man har gjort en längre tid och säger inte I SIG om det är rätt. Om Hitler hade vunnit andra världskriget hade det kanske blivit tradition att gasa judar, men den traditionen hade knappast varit riktig.

Det som författaren vill är att själva STATENS principer ska fungera som ett neutralt ramverk som ska vara lika för alla och inom vilket man kan leva det liv man önskar, det vill säga så länge detta liv inte bryter mot STATENS grundläggande principer.

Detta skulle innebära att man kan utöva vilka traditioner man vill, så länge dessa inte bryter mot det grundläggande ramverket. En muslim kan till exempel fira ramadan, på samma sätt som vi kan fira midsommar. Det vore ju absurt att hävda att en somalier skulle behöva fira midsommar för att bli svensk. Så länge som STATENS principer upprätthålls måste var och en få leva det liv som han eller hon önskar. Att JAG inte gillar hur andra lever sitt liv är inte ett argument mot detta liv. Det finns många saker som jag inte gillar, men jag vill inte ha en totalitär stat som förbjuder saker som inte är skadliga.

Så länge en invandrare respekterar den svenska statens grundläggande principer ser jag denne invandrare som svensk.

Det som en STAT ska förbjud är däremot saker som strider mot dess grundprinciper, t.ex förtryck mot kvinnor, etc. Detta är inte förenligt med STATENS grundprinciper om lika rätt för alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards